Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

• Zažijte tmu v CHKO Brdy – zrušeno!

Bohužel předpověď počasí nedává šanci na jasnou oblohu. Akce se proto ruší.

• Pozorování meteorů na Expedici 2022

Expedice 2022 se z hlediska pozorování meteorů konala v nepříliš vhodném termínu. Končila totiž již 7. srpna, což je zhruba pět dní před maximem Perseid. Důvodem byl Měsíc, který byl v době maxima těsně… Celý článek

• Meteory na Expedici 2022 – Tabulky s daty

Podrobné tabulky s napozorovanými daty. Obsahují rozepsané jednotlivé pozorovatele, jejich čas pozorování, počty meteorů, rojové příslušnosti a celkové frekvence.

• Pořádná PeRseiDA!

Na samém začátku minulého víkendu, konkrétně v noci z pátku devátého na sobotu desátého září v 03:32:09 SELČ, prolétl nad Saskem, nedaleko za Krušnými horami, velmi jasný meteor, který označujeme jako bolid.

• Dneska by to (možná) šlo – skrytý Uran

Uran je sedmou planetou naší soustavy obíhající Slunce. Současně je třetí největší a čtvrtou nejhmotnější oběžnicí ve sluneční soustavě. Řadíme jej mezi plynné obry a společně s Neptunem i mezi tzv. ledové obry. Jméno získal… Celý článek

• 5+4 v jednom aneb pěkně v jedné řadě

V běžných triedrech, ale i mohutných binarech typu Somet, se vám sestava objektů vzdáleného vesmíru, o níž bude řeč, vejde kompletně do jediného zorného pole. Pokud si ale budete chtít jednotlivé hvězdokupy prohlédnout… Celý článek

• Expediční deník 2022

Letní astronomické praktikum, známější spíše jako Expedice, je astronomický tábor, pořádaný Hvězdárnou v Rokycanech a Plzni. Jak taková akce probíhá si můžete přečíst v tomto deníku. Den 1, pondělí 25. července 2022 Ke konci… Celý článek

• „Padající hvězda“ v souhvězdí Draka

V noci z úterý na středu (2./3. srpna 2022) se meteorářským kamerám na našich obou hvězdárnách podařil po delší době zajímavý úlovek.

• Tip na srpen – Dopřejte si Messierův sprint

S nabízenými 20 objekty jej absolvujete, aniž byste se zapotili!

• Tip na červenec – Uran za Měsícem

Na začátku poslední červencové dekády letošního roku se můžeme těšit na zajímavý astronomický úkaz. Pokud se rozhodnete podívat, nebude se jednat o nic jednoduchého. Na obloze se totiž setká náš nejbližší… Celý článek

Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Galerie

Nejbližší události

26
Po
16:00 Astronomický kroužek 2022/2023 –...
Astronomický kroužek 2022/2023 –...
Zář 26 @ 16:00 – 17:30
Více informací na stránce o kroužcích
19:00 Kurz: Základy meteorologie
Kurz: Základy meteorologie
Zář 26 @ 19:00 – 20:30
Více informací na stránce o kroužcích a kurzech.
29