Hvězdárna Plzeň

Tel.: 773 128 292, 377 388 400
E-mail: hvezdarna@hvr.cz

Ukázat na mapě
Otevírací doba a vstupné

Plzeňská hvězdárna se nachází ve Skvrňanech při jízdě z centra po Domažlické ulici naproti areálu Škoda. Pod „oknem do vesmíru“ je umístěn dalekohled Schmidt Cassegrain 235/2350 mm, se kterým je možné pozorovat noční oblohu (především Měsíc, planety, dvojhvězdy, hvězdokupy, apod.) a ve dne Slunce. O každém úkazu se dozvíte spoustu zajímavostí, přijďte se podívat. Prohlédnout si můžete také výstavní prostory. Pravidelně se zde konají kroužky a kurzy s astronomickou a příbuznou tématikou.
S pomocí mobilních dalekohledů s průměrem objektivu až 400 mm zajišťuje hvězdárna pozorování pro veřejnost například v Manětínské oblasti tmavé oblohy. Z odborné činnosti se věnuje především systematickému pozorování zákrytů hvězd planetkami a fotosféry Slunce. Nic vám to neříká? Přijďte, určitě se dozvíte více.

Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Galerie

Nejbližší události

2
Čt
18:00 Pozorování oblohy Rokycany
Pozorování oblohy Rokycany
Úno 2 @ 18:00
Pozorovací čtvrtky: Za jasného nebe sledování zajímavých objektů na večerní obloze, při nepříznivém počasí možnost prohlídky výstavy fotografií či program v sálu hvězdárny. Začátek programu každý čtvrtek v 18 hodin. Upozornění: Pozorování  je možné… Celý článek
3
18:00 Pozorování oblohy Plzeň
Pozorování oblohy Plzeň
Úno 3 @ 18:00
Pozorovací pátky: Za jasného nebe sledování zajímavých objektů na večerní obloze. Při nepříznivém počasí možnost prohlídky výstavního prostoru či program v sálu hvězdárny. Začátek programu každý pátek v 18:00 h Upozornění: Pozorování  je možné pouze… Celý článek
6
Po
16:00 Astronomický kroužek 2022/2023 –...
Astronomický kroužek 2022/2023 –...
Úno 6 @ 16:00 – 17:30
Více informací na stránce o kroužcích
19:00 Kurz: Základy geologie a paleont...
Kurz: Základy geologie a paleont...
Úno 6 @ 19:00 – 20:30
Více informací na stránce o kroužcích a kurzech.
9