Najdete nás také na:

Tel.: 773 128 291, 377 388 400
E-mail: hvezdarna@hvr.cz

Ukázat na mapě
Otevírací doba a vstupné

Plzeňská hvězdárna se nachází ve Skvrňanech při jízdě z centra po Domažlické ulici naproti areálu Škoda. Pod „oknem do vesmíru“ je umístěn dalekohled Meniscas-Cassegrain 150/2250mm, se kterým je možné pozorovat noční oblohu (především Měsíc, planety, dvojhvězdy, hvězdokupy, apod.) a ve dne Slunce. O každém úkazu se dozvíte spoustu zajímavostí, přijďte se podívat. Prohlédnout si můžete také výstavní prostory. Pravidelně se zde konají kroužky a kurzy s astronomickou a příbuznou tématikou.
S pomocí mobilních dalekohledů s průměrem objektivu až 400 mm zajišťuje hvězdárna pozorování pro veřejnost například v Manětínské oblasti tmavé oblohy. Z odborné činnosti se věnuje především systematickému pozorování zákrytů hvězd planetkami a fotosféry Slunce. Nic vám to neříká? Přijďte, určitě se dozvíte více.

Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Galerie

Nejbližší události