Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

• Tip na září – Neptun v opozici

Po dvou největších planetách naší Sluneční soustavy, které prošly opozicí se Sluncem minulý měsíc, se do téže pozice dostává v září také Neptun. Země projde mezi tímto ledovým obrem a naší denní… Celý článek

• Dneska by to (možná) šlo – pojďte chytit Morellet

Pozorovatelé zákrytů dostávají jen velice vzácně šanci pozorovat planetkový zákryt, při němž je hvězda natolik jasná, aby ke sledování mohli vyzvat i další astronomy, kteří se této problematice systematicky nevěnují a nedisponují speciálním… Celý článek

• Jemně sprchlo …

V posledním občasníku „Dneska by to (možná) šlo“ jsme vyzývali všechny ke sledování předpovězené spršky meteorického roje théta Aurigidy. A jak to dopadlo? Počasí nebylo pozorování zrovna příznivě nakloněno. V poměrně kompaktní… Celý článek

• Dneska by to (možná) šlo – sprchne nebo ne?

Aurigidy jsou méně „populárním“ meteorickým rojem než například Perseidy, ale i tak stojí za to, věnovat jim letos pozornost. Jejich činnost trvá každoročně od 25. srpna do 5. září a kolem maxima (1. září) je… Celý článek

• Barnardova šipka – hvězda s největším vlastním pohybem

Barnardova šipka je hvězda s největším vlastním pohybem po obloze – 10″ za rok. Fotografie v článku pořízené s odstupem jednoho roku tento pohyb zachytily.

• Expediční deník 2021