Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

• Tip na červen – „ukousnuté“ Slunce?

Je zvláštní shodou okolností, že pozemšťanům se jeví sluneční a měsíční kotouč na obloze přibližně stejně velký. Důvodem je to, že Měsíc je co do průměru sice asi 400krát menší než… Celý článek

• Letní akce – pojeďte s námi!

Hvězdárna v Rokycanech a Plzni připravuje i v roce 2021 obě své tradiční letní akce. S ohledem na současnou situaci je těžké odhadnout, zda je bude možno uskutečnit. Ale štěstí přeje připraveným! Pokud byste se… Celý článek

• Pozorování meteorů v roce 2020

Vizuální sledování meteorů se od většiny jiných astronomických pozorování liší v tom, že k němu nebudete potřebovat dalekohled ani jinou speciální techniku. To z něj činí jeden z nejdostupnějších pozorovacích programů.

• Co nás čeká v roce 2021?

Stručný přehled silnějších či zajímavých meteorických rojů, které bude možné pozorovat v roce 2021.

• Země zvýšila tempo své rotace

Už vás napadlo, že byste chtěli mít uplynulý nepříjemný covidový rok za sebou rychleji než jiné roky? Je to udivující, ale příroda nám vyšla vstříc. Běžný majitel hodinek to sice… Celý článek

• Tip na květen – Nejmenší planeta na večerní obloze

Planeta Merkur se na své oběžné dráze nachází nejblíže Slunci. Proto ji můžeme krátce spatřit na ranní či večerní obloze pouze v období jejích maximálních elongací. Ne všechny elongace jsou ale stejně… Celý článek

• Popis Expedice 2020

Ve dnech 10. až 23. srpna proběhl již 59. ročník Letního astronomického praktika – Expedice 2020. Místem konání se opět stal léty osvědčený areál fotbalového hřiště nedaleko osady Bažantnice v okrese Plzeň-sever. Celkově se na něm vystřídaly více než tři desítky amatérských astronomů a mohly zde během dvou týdnů zažít spoustu zajímavých zážitků, a to jak přes den, tak i v noci pod oblohou plnou hvězd.

• Tip na duben (2) – Lyridy