Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Poslední příspěvky Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy.

• Tip na únor – Planety jsou na obloze i ve dne

Nedopřálo vám počasí pohled na „Betlémskou hvězdu“ 21. prosince loňského roku? Tak těsné setkání dvou očima viditelných planet vám nenabídneme, ale zajímavá podívaná by se nám mohla naskytnout i v polovině února.

• Návštěva planetky Bennu

OSIRIS-REx odebral vzorky ...                                                                                                     ... a skoro je rozsypal

• Letní akce – pojeďte s námi!

Hvězdárna v Rokycanech a Plzni připravuje i v roce 2021 obě své tradiční letní akce. S ohledem na současnou situaci je těžké odhadnout, zda je bude možno uskutečnit. Ale štěstí přeje připraveným! Pokud byste se… Celý článek

• Planetková (ne)trefa

Při pozorování zákrytů hvězd planetkami můžete zažít spoustu zajímavých věcí. Mráz, kdy nejde stativ odtrhnout od terénu, vítr, ve kterém hvězdy létají po monitoru jako při warp pohonu ve startreku, rosu, která… Celý článek

• Meteory – Jak jsme pozorovali

Výsledky vizuálního pozorování meteorů za roky 1992 až 2020 shrnuté do tabulky a několika grafů.

• Tip na leden – Deset ikon zimní oblohy

Zima je vhodná doba pro pozorovatele vzdáleného vesmíru. Částečně je to dáno délkou noci a částečně proto, že zimní souhvězdí jsou skutečně fascinující. Je velice těžké vybrat pouhých deset oblíbených položek,… Celý článek

• Betlémská hvězda nad Zhůří

Planety Jupiter a Saturn se k sobě na obloze právě dnes (pondělí 21. prosince 2020) přiblíží na vzdálenost, na kterou je lidé měli možnost pozorovat naposledy v roce 1623 a další podobnou příležitost budeme mít… Celý článek

• Tak (už zase) zavíráme!

Vzhledem k přechodu naší země do 4. stupně PES jsme nuceni, po krátkém, opravdu krátkém nadechnutí, od 18. prosince opět dočasně uzavřít obě naše hvězdárny na dobu neznámou a doufáme, že jednotkou dočasnosti nebude v tomto… Celý článek

• Tip na prosinec – Mimořádná konjunkce!

V podvečer v pondělí 21. prosince 2020 nás čeká jeden z nejvzácnějších úkazů celého století. Dvě největší planety Sluneční soustavy – Jupiter a Saturn – najdeme za soumraku, kolem 17. hodiny neskutečně blízko sebe. Planety… Celý článek

• Dneska by to (možná) šlo – Planetky blízko Země (stejné a různé)

Relativně velice často se v posledních letech na stránkách deníků, v rozhlase, na obrazovkách televize či na internetu setkáváme s více či méně poplašnými informacemi týkajícími se srážky s nějakým konkrétním asteroidem, který podle charakteru média… Celý článek

Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Galerie

Nejbližší události

15
Po
16:00 Astronomický kroužek 2020/2021 –...
Astronomický kroužek 2020/2021 –...
Úno 15 @ 16:00 – 17:30
Více informací na stránce o kroužcích
19:00 Kurz: Základy meteorologie
Kurz: Základy meteorologie
Úno 15 @ 19:00 – 20:30
Více informací na stránce o kroužcích a kurzech.
18