Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Poslední příspěvky Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy.

• Tip na prosinec – Mimořádná konjunkce!

V podvečer v pondělí 21. prosince 2020 nás čeká jeden z nejvzácnějších úkazů celého století. Dvě největší planety Sluneční soustavy – Jupiter a Saturn – najdeme za soumraku, kolem 17. hodiny neskutečně blízko sebe. Planety… Celý článek

• Dneska by to (možná) šlo – Planetky blízko Země (stejné a různé)

Relativně velice často se v posledních letech na stránkách deníků, v rozhlase, na obrazovkách televize či na internetu setkáváme s více či méně poplašnými informacemi týkajícími se srážky s nějakým konkrétním asteroidem, který podle charakteru média… Celý článek

• (Nejen) první robot ve vesmíru

Letošní ročník Noci vědců, plánovaný na pátek 27. listopadu, se odehrává pod mottem „Člověk a robot“.  Současně si v roce 2020 připomínáme 50. výročí přistání Lunochodu 1 na Měsíci. Na to, jak je to… Celý článek

• Dneska by to (možná) šlo – nepropásněte kometu!

Dneska by to možná skutečně šlo, pokud nám to dovolí počasí. Kometa objevená v létě letošního roku se totiž právě pohybuje nejblíže Zemi. Nebude sice natolik jasná, abychom ji mohli spatřit… Celý článek

• Tip na listopad – Maximum nejen Leonid

Listopad je na severní polokouli každoročně začátkem zvýšené aktivity meteorů, která především díky silným meteorickým rojům trvá celé období přelomu podzimu a zimy. Prvním rojem zmíněné série jsou severní Tauridy a pak… Celý článek

• Dočasné uzavření hvězdárny

Vzhledem k mimořádným opatřením vyhlášeným vládou České republiky dne 08.10.2020 a usnesení vlády České republiky ze dne 21. října 2020 č. 1079 o přijetí krizového opatření, jsme nuceni uzavřít obě naše pracoviště pro veřejnost a zrušit… Celý článek

• Dneska by to (možná) šlo – Žije ještě (marsovská) kachna?

Před sedmnácti lety, v srpnu 2003, se z neznámého zdroje objevila informace, která bohužel pronikla i do těch nejsolidnějších médií. Byla v ní jednoduchá informace – Mars bude na obloze stejně velký jako Měsíc!… Celý článek

• Tip na říjen – Opozice Marsu

S průměrnou periodou dva roky a jeden a tři čtvrtě měsíce se planeta Mars, při pohledu ze Země, dostává opakovaně do opozice se Sluncem. Tato hodnota je skutečně pouze průměrem a v reálu se v řádu… Celý článek

• Zájmové aktivity pro školní rok 2020/2021

Astronomické kroužky Hvězdárna Plzeň opět otevírá v tomto školním roce pro zájemce v oblasti astronomie a kosmonautiky dva astronomické kroužky. První kroužek je určen pro začátečníky, druhý pro pokročilejší zájemce. Kroužek se koná… Celý článek

• Tip na září – 25. cyklus sluneční aktivity začal!

Už o tom není pochyb. Nový sluneční cyklus s pořadovým číslem 25 ožívá. Poslední potvrzení přišlo na přelomu letošního července a srpna se vznikem nových skupin slunečních skvrn. Na připojeném obrázku je zachyceno… Celý článek