Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Přijďte, ukážeme vám skutečné hvězdy!

• Tip na prosinec – Předvánoční kometa

Jako první nová kometa roku 2021 byl objeven objekt, který následně dostal označení C/2021 A1. Astronom Greg Leonard ji 3. ledna letošního roku našel na snímcích pořízených na observatoři Mount Lemmon… Celý článek

• Do třetice všeho dobrého?

Morellet jsme nechytili, Jody nám zhatilo počasí, pojďte chytit 2005 UQ513! V minulém a předminulém Zákrytovém zpravodaji jste si mohli přečíst výzvu ke sledování zákrytů jasných hvězd planetkami Morellet a Jody. V prvním případě… Celý článek

• Tip na listopad – Neposlušná kometa

Astronomové objekt 29P/Schwassmann-Wachmann označují jako obří kometu. Je to koule ledu s průměrem 60 km obíhající kolem Slunce za Jupiterem a zdá se, že se jedná o jedno z nejvíce vulkanicky aktivních těles v celé… Celý článek

• Pojďte chytit Jody!

Minule jste si mohli přečíst výzvu ke sledování zákrytu jasné hvězdy planetkou Morellet. Byť na článek reagovala svou účastí na pozorování řada astronomů, kteří se sledování zákrytů nevěnují systematicky, což… Celý článek

• Tip na říjen – Velké planety odcházejí, ale…

V posledních dvou číslech Astronomických informací jsem vás lákal ke sledování obřích planet Jupiter a Saturn (srpen) a ledového obra Neptun (září) v obdobích jejich nejlepší pozorovatelnosti – v opozici. Nyní výše uvedenou trojici… Celý článek

• Meteory na Expedici 2021 – Tabulky s daty

Podrobné tabulky s napozorovanými daty. Obsahují rozepsané jednotlivé pozorovatele, jejich čas pozorování, počty meteorů, rojové příslušnosti a celkové frekvence.

• Pozorování meteorů na Expedici 2021

Léto v roce 2021 bylo převážně zatažené a s nemalým množstvím deště. Ještě těsně před začátkem akce předpověď počasí udávala minimálně na několik dní dopředu velmi špatnou prognózu. Navíc předchozí tři ročníky byly velmi bohaté na jasné noci, takže snad každý očekával, že se to letos prostě musí zlomit. Jak to nakonec dopadlo? Posuďte sami...

• Přijďte zažít tmu!

Chcete vidět "pořádnou" oblohu? Pokud bude jasno, nenechte si tuto příležitost ujít!

• (Vní)máte, (do)honíte čas?

V pátek 24. září 2021 se uskuteční další ročník Evropské noci vědců – akce, jejímž cílem je přiblížit vědu široké veřejnosti a nechat zájemce „nahlédnout pod její pokličku“. Letos se v České republice… Celý článek

• Tip na září – Neptun v opozici

Po dvou největších planetách naší Sluneční soustavy, které prošly opozicí se Sluncem minulý měsíc, se do téže pozice dostává v září také Neptun. Země projde mezi tímto ledovým obrem a naší denní… Celý článek

Najdete nás také na:

Na hvězdárně sídlí:

Galerie

Nejbližší události

9
Čt
18:00 Pozorování oblohy Rokycany
Pozorování oblohy Rokycany
Pro 9 @ 18:00
Pozorovací čtvrtky: Za jasného nebe sledování zajímavých objektů na večerní obloze, při nepříznivém počasí možnost prohlídky výstavy fotografií či program v sálu hvězdárny. Začátek programu každý čtvrtek v 18 hodin. Upozornění: Pozorování na obou… Celý článek
10
18:00 Pozorování oblohy Plzeň
Pozorování oblohy Plzeň
Pro 10 @ 18:00
Pozorovací pátky: Za jasného nebe sledování zajímavých objektů na večerní obloze. Při nepříznivém počasí možnost prohlídky výstavního prostoru či program v sálu hvězdárny. Začátek programu každý pátek v 18:00 h Upozornění: Pozorování na obou hvězdárnách… Celý článek
13
Po
16:00 Astronomický kroužek 2021/2022 –...
Astronomický kroužek 2021/2022 –...
Pro 13 @ 16:00 – 17:30
Více informací na stránce o kroužcích
19:00 Kurz: Základy meteorologie
Kurz: Základy meteorologie
Pro 13 @ 19:00 – 20:30
Více informací na stránce o kroužcích a kurzech.
16